Thursday, August 1, 2019

Alone

Aku tak pernah rasa wujud. Aku tak pernah rasa dipunyai. Aku tak pernah rasa mempunyai. Aku tak pernah rasa kehadiran perasaan tu. Walaupun ku punya keluarga, adik-beradik, saudara-saudara. Semuanya bagiku tak wujud, dan aku tak rasa aku mempunyai semua tu. Siapa aku pada mereka? Mengapa perlu aku rasa kehadiran mereka? Mengapa perlu aku jadi sebahagian dari mereka?

Keluarga. Aku ibarat tiada keluarga. Dan aku diibaratkan sudah tidak wujud & orang asing. Aku bukan mereka, mereka bukan aku. Tiada orang kisah dengan aku. Aku wujud, dalam dimensi yang lain. Mungkin batu, pasir. Aku sudah tidak diperlukan lagi. Tiada orang ambil kisah lagi dengan aku. Apa aku nak jadi, apa aku buat, apa aku hadapi, semua tidak ambil tahu.

Ye, betul. Aku tidak wujud dan tidak diperlukan lagi.

No comments:

Post a Comment